BMW Concept M8 Gran Coupe

10

Nazywa się to “BMW Concept M8 Gran Coupe”, które jest trochę pozbawione smaku, a także brzmi trochę jak coś, co może prowadzić wyimaginowana babcia. Ale pomimo dziwnych wyobrażeń, które się w głowie kojarzą, mamy tutaj wydajną wersję nowej serii 8 BMW, M8, w przebraniu “Gran Coupe”. Oznacza to, że podobnie jak w przypadku standardowej wersji 8, nie jest to coupe, ale przestronny czterodrzwiowy model. Zrozumiałeś?

Po pierwsze, krótki kawałek historii. Wkrótce pojawi się nowa seria 8, duża czterodrzwiowa, która pośrednio zastąpi serię 6, przyjmiemy jako postawę Mercedesa klasy S i przesuniemy ofertę BMW na wyższy poziom rynku. Oznacza to, że nawet najtańsze samochody – które oczywiście nie będą “tanie” – będą miały podwójne wahacze z przodu i tylne zawieszenie z podwójnym łączeniem, wybór napędu na tylne koła lub układu napędowego xDrive AWD i zawieszenia pneumatycznego.

Silnik BMW Concept M8 Gran Coupe

Najprawdopodobniej będą to silniki zaczynające się od podstawy 840i (3,0-litrowa sześciocylindrowa benzyna z turbodoładowaniem), 850i (4,4-litrowa benzyna z turbodoładowaniem V8), 840e (ten sam hybrydowy układ napędowy co 740e), aż do 860i (prawdopodobnie oznaczony symbolem “M860i” i z takim samym 6,6-litrowym turbodoładowaniem V12 z modelu 760iLe).

Zobacz również:  Wszystko, co trzeba wiedzieć o automatycznych skrzyniach biegów

Teraz ten samochód, olśniewa lekko bichromicznym lakierem i jest oficjalnie “koncepcją”, ale podobnie jak w przypadku innych samochodów BMW Concept, nie jest on daleko od rzeczywistości. Utraci część trudnych sygnatur świetlnych i wykończeń wydechów, a postawa będzie prawdopodobnie nieco bardziej przyjazna dla drogi, ale jest to szybka ósemka w każdym, pełnym detalu.

Co z M5?

Co jest prawdopodobne? Cóż, wydaje się dość oczywiste, że M8 po prostu przyjmie wersję układu napędowego z potężnego M5. Oznacza to 4,4-litrowy V8 z dwoma turbinami, ośmiostopniową skrzynią biegów z przełącznikiem paddleshift oraz taki sam przełączany napęd M xDrive. Jak wyjaśnił kilka miesięcy temu prezes dywizji BMW M: “Koncepcja i rozwój standardowego BMW serii 8 i modelu M przebiegają równolegle. Przyszłe BMW M8 będzie opierać się na serii 8 i wzbogacać swoje DNA o dodatkowe możliwości prowadzenia i pokaźne dodatkowe porcje dynamicznej ostrości, precyzji i zwinności”.

Zobacz również:  Na jakie parametry warto zwrócić uwagę przy zakupie opon letnich?

Wszystko, co wiemy na pewno, to to, że będzie wyglądać… inaczej. Oczywiście pojawią się zwykłe ulepszenia typu “M”, takie jak większe wloty powietrza, boczne paski, koła i sportowe układy wydechowe wzmocnione włóknem węglowym, jak również zwykły dach BMW CFRP, ale M8 również wygląda na bardzo twardy. Wiceprezes ds. wzornictwa w BMW M, mówi, że samochód został zaprojektowany tak, aby “mieszać, polaryzować – powinien poruszać Cię emocjonalnie…”. I tak się dzieje. Odzwierciedla on niektóre wspaniałe aspekty rajdowego samochodu wyścigowego M8 GTE.

Długa maska, szeroki rozstaw osi, wykrzywiona oprawa graficzna szyby i tylnych świateł i kilka złowrogich reflektorów obramowujących nadwymiarową kratę chłodnicy BMW. A kiedy już zapomnisz o złotych akcentach i odcieniach lakieru, pojawiło się kilka naprawdę ostrych linii funkcyjnych. Jeśli BMW uważa, że tak będzie wyglądać przyszłość luksusowych rozwiązań…. to może nie jest to coś złego.

BMW Concept M8 Gran Coupe
5 (100%) 1 głos[ów]